¡El tiempo pasa volando! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Juliette Rooij - WaarBenJij.nu ¡El tiempo pasa volando! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Juliette Rooij - WaarBenJij.nu

¡El tiempo pasa volando!

Door: Juliette

Blijf op de hoogte en volg Juliette

16 September 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hola familia, amigos y amigas,
Het is weer tijd voor een kleine update. Met ons gaat alles goed, inmiddels zijn we al bijna weer een maand in Buenos Aires en zijn we al bijna helemaal gewend. Het voelt voor ons alsof de tijd vliegt! We zijn afgelopen vrijdag in ons nieuwe appartement getrokken, dus we zijn niet voor de gek gehouden :). Het appartement is veel fijner, het bed ligt goed en we hebben eindelijk een goede bank waar we lekker op kunnen zitten. Het enige minpuntje is dat we niet zo heel veel daglicht binnen krijgen, maar ja ieder voordeel heb z'n nadeel en er blijft altijd iets te wensen over. We blijven tot het eind wel in dit appartement want we hebben een contract getekend voor de gehele periode en daarbij ook een commissie betaald. (Voor degene die ons adres wil, verwijzen we graag door naar onze ouders of een appje te sturen, zodat niet iedereen het weet..)
Ik (juliette) ben nu aan mijn derde week van stage begonnen. De eerste dagen waren heel erg wennen, vooral omschakeling naar talen Engels/Spaans. Gelukkig gaat het steeds beter, heb ik meer te doen en zijn mijn opdrachten voor school duidelijk. Met andere woorden ik kan flink aan de bak. Mijn collega's zijn allemaal heel erg aardig, iedereen is tussen de 21 en 30 jaar. (Lees: juultje is de jongste). Een aantal collega's heb ik nog niet ontmoet, omdat die nog op vakantie zijn of aan het reizen. Ik werk drie dagen per week op kantoor, echter hebben we momenteel geen kantoor meer. Onze werkplek gaat verhuizen, maar we hebben nog geen nieuw kantoor. Ik geloof volgende week wel. Dat is helaas iets verder van ons appartement dan het oude kantoor. Het oude kantoor was ongeveer 1,5 km lopen en het nieuwe kantoor zal ongeveer 3,5 km zijn. Dus op mijn to do list staat een fiets regelen.
We hebben nu een aantal keer gevoetbald, ik iets vaker dan Tom, maar dat komt omdat ik in (moet) vallen als er te weinig spelers zijn. Op zich ben ik niet verplicht om te spelen als het 6 tegen 6 is en er zijn alleen maar jongens, maar toch heb ik vorige week mezelf opgeofferd. Het ging niet eens zo slecht en ik word er wel beter in. Echter blijft het een feit dat ik beter met m'n handen speel dan met mijn voeten.
Gister heb ik 5 tegen 5 met een vrouwengame meegespeeld en ze waren verbaasd dat ik nooit eerder gevoetbald heb. (Misschien een natuurtalentje?!)
Terwijl ik aan het schrijven ben zit ik na te denken wat ik nog meer kan op schrijven. De tijd gaat zo snel dat je niet eens allemaal meer herinnert wat je gedaan hebt.
Nou vragen de meeste zich waarschijnlijk ook af waar Tom zich hier mee bezig houdt. Aangezien het alleen nog maar over mij is gegaan. Tom is twee weken geleden, denk ik, naar de Nederlandse businessborrel geweest. Hier zijn allerlei Nederlandse ondernemers aanwezig die in/of met Argentinië zaken doen. Twee van hen hebben die avond een presentatie gegeven. Tom vond het een hele leuke en interessante bijeenkomst. Hij heeft met een aantal mensen gesproken en heeft daar nu contact mee, hopelijk kunnen ze iets voor elkaar betekenen. Wellicht zou Tom iets van een onderzoek voor een bedrijf kunnen doen of iets anders, ik hoop dat er iets uitkomt. Tom zou eigenlijk Engelse les gaan geven op kinderkampen, helaas heeft de eigenaar van de kampen op een beetje botte wijze en erg laat laten weten dat hij niet meer "nodig" was, want hij had een aantal Amerikaanse meiden gevonden die het konden doen. Terwijl hij zelf nog een kamp had moeten annuleren omdat mensen op het laatste moment afzeiden en hierover nog klaagde tegen Tom. Beetje jammer dat iemand dan exact 't zelfde terug doet. Maar goed het heeft niet veel zin om daarover in te zitten. Vooruit kijken en opzoek naar iets nieuws. Bij het voetballen ben ik een aantal Nederlandse mannen tegen gekomen en een van hen zei dat hij misschien wel iets wist, dus wie weet dat daar ook iets uitkomt. Voor nu is hij druk bezig met Spaans leren en is hij scheidsrechter bij wedstrijden van FC Bafa. Ook schrijft hij artikelen geralateerd aan voetbal voor de organisatie.
Vorige week hebben we teamdinner gehad van mijn stage. Tom mocht ook mee. We hebben bij Anne (mijn stagebegeleidster) thuis gegeten. We hebben zelf verschillende soorten pizza's gemaakt. Ze smaakten erg goed. De fotograaf van BAFA was er ook, hij is braziliaans en hij maakt de allerbeste caipirinha! Moet nog even achter het recept komen en dan hoop ik ze thuis ook ooit zo goed te kunnen maken :D! We begonnen ongeveer met eten om 22.30 uur, voor Nederlandse begrippen eerder bedtijd. Na de pizza's hebben we met z'n allen (we waren met 8) een spel gespeeld. Vele zullen het spel wel kennen, je bent verdeeld in teams en het spel bestaat uit 3 rondes. Iedereen schrijft een werkwoord, persoon en object op, dan gaat alles in een kom en begint de eerste ronde. De eerste ronde bestaat uit het woord uit te leggen zonder het woord op het kaartje te gebruiken, de tweede ronde gaan alle kaartjes terug in de bak en worden ze allemaal uitgebeeld en de laatste ronde mag je maar 1 woord gebruik om het woord te beschrijven. Moeilijkheidsfactor was dit maal de taal, niet iedereen spreekt engels even goed, maar het was erg leuk. Mijn team (ik speelde tegen Tom) heeft gewonnen!! Anne had nog een verrassing; een eigen gemaakt dessert. Dit om half 2 's nachts, maar het smaakte er niet minder om. Integendeel het was echt super lekker. Het was pizzadeeg met gesmolten chocola en marshmellows, heel zoet maar echt heel lekker. Na het toetje zijn we allemaal naar huis gegaan, want wij moesten de volgende ochtend allemaal weer naar kantoor... Gelukkig beginnen we pas om 10 uur.
Om er een beetje een eind aan te breiden, want mijn eten staat op me te wachten. Tom en ik zijn deze week begonnen met Spaanse les. Ik heb de lessen aangeboden gekregen via stage en Tom heeft door mijn stage een mooie korting gekregen, dus dat is mooi meegenomen. Adíos y hasta luego!

  • 16 September 2014 - 09:13

    Maud:

    Leuk om te lezen Jul! Jullie vermaken je goed daar! Oeeh en die caipirinha... jummie ;-) Enjoy! xx

  • 16 September 2014 - 17:16

    Hadewig:

    Hoi Juliette en Tom! Leuk om te lezen wat jullie aan het doen zijn in het verre Argentinië! Fijn dat jullie het naar je zin hebben! Jullie kunnen je Argentijnse kookkunst uitproberen bij de Sjiniskes als jullie terug zijn! Hoe is het weer daar? Hier een warme nazomer! Heerlijk!
    Genieten jullie maar lekker en tot het volgende Blogbericht!

  • 16 September 2014 - 20:47

    Charles:

    Prima update. Ach ja en dat je een voetbaltalent bent dat wisten wij van de André kant natuurlijk allang. Zit bij ons allemaal in de genen:).
    Wel jammer voor Tom en de Engelse kampen maar genoeg om over na te denken zo te lezen.

    Nu jullie weer heel plezier daar en tot een volgend verhaal!

    Groeten uit het zuiden!

    M&C

  • 17 September 2014 - 12:16

    Eddy En Nelleke:

    Ha reizigers of moeten we nu schrijven árgentijnen'. We waren blij weer wat nieuws van jullie te lezen. Vroegen ons af of het wel goed ging. Maar zo te lezen gaat het juist heel goed en hebben jullie helemaal je draai gevonden. Vooral ook goed om te lezen dat het qua stage vlot verloopt Juul, daar doe je het tenslotte voor hè?
    En Tom vindt ook vast wel wat, als je zo actief aan het netwerken bent, komt er vast iets goeds uit voort. We nemen ons petje voor jullie af hoor!
    Dat nagerecht klinkt overigens afschuwelijk maar als jullie weer thuis zijn, moeten jullie het beslist eens maken. We zijn er wel erg nieuwsgierig naar!
    Zo, dat was het even voor nu. Blijf vooral bloggen want anders kijken we zo vaak voor niets.

    Liefs uit Vaassen, ook namens oma!

  • 19 September 2014 - 16:53

    Paba:

    ik kan bijna hetzelfde schrijven vandaag over Feijenoord (slik) jammer voor Tom. Maar goed dat hij ver weg is van Rotterdam. Overigens zit ik daar nu bijna elke week meerdere keren. maar dit terzijde. Ik moet zeggen dat jullie wel veel leuke dingen doen zo met het werk. klinkt als een hippe organisation.
    Tot snel skaips.
    ciao guappas.

  • 19 September 2014 - 20:30

    Oma Jet:

    Lieve Juliette en Tom, niek heeft mij vanavond je verslag voorgelezen. Fijn om te horen hoe t nu gaat. Hier js t allemal nog een beetje roesig. Veel drukte en mensen die langskomen. Het is hier verder nog heellekker weer, ik kan nog buiten zitten. Af en toe nemen de buren me mee op een wandeling. Ben blij dat de tjjd voor jullie snel gaat. Oma verlangt er naar jullie weer terug te zien. Liefs, oma Jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Juliette

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 4066

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Buenos Aires!

Landen bezocht: