¡La primera semana en Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Juliette Rooij - WaarBenJij.nu ¡La primera semana en Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Juliette Rooij - WaarBenJij.nu

¡La primera semana en Buenos Aires!

Door: Juliette

Blijf op de hoogte en volg Juliette

31 Augustus 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos noches amigos;

¿Qué tal? Estamos muy bien. Voor degene onder ons die geen Spaans spreken; Goede avond vrienden, hoe gaat het? Met ons gaat het heel goed.
De eerste week in Buenos Aires zit er alweer op, de tijd gaat snel. We hebben dan ook zeker niet stil gezeten de afgelopen week. De noodzakelijke dingen zijn dan nu gelukkig ook allemaal geregeld. Onder noodzakelijke dingen verstaan wij; geld, een Sube kaart (dit is de openbaar vervoerskaart van Buenos Aires) een Argentijns telefoonnummer en een accommodatie voor de gehele periode. Dat betekent dus dat we gaan verhuizen. We zullen ons nieuwe stekkie vanaf 12 september gaan bewonen. Het appartement ligt in dezelfde wijk en aan dezelfde hoofdweg als dat we nu zitten, maar dan één kilometer verder op. ( http://buenosaires.en.craigslist.org/apa/4623221275.html --> Op deze link staan foto's van het appartement.) Laten we nu allemaal hopen dat we niet voor de gek worden gehouden en er echt 12 september in kunnen. We zijn het appartement wel wezen bezichtigen, dus we weten dat het bestaat. Voor ons gevoel was het betrouwbaar, we zullen vanzelf zien of ons gevoel klopt :).
Dat het hier winter is dat hebben we gemerkt. Het is hier echt koud. Echter de eerste dag dat we hier waren was dat niet het geval, het was toen namelijk 30 graden. Dit was overigens ook de warmste dag in de hele winter. Gelukkig mochten we ook de koudste winterdagen meemaken, de temperatuur zal toen rond de 7 graden zijn geweest. De temperatuur is nu wel iets beter het is iets warmer, af en toe kunnen we zelfs zonder jas buiten zijn. De dagen dat het zo koud was hebben we ook in ons appartement zitten rillen van de kou. Dit was ook wel een beetje dom van ons zelf, omdat we gewoonweg niet aan verwarming hadden gedacht. Na een slimme ingeving hebben we die toch maar aan gezet en is het binnen in ieder geval warm.
De afgelopen week hebben we ook al een beetje de stad verkend. We zijn naar het het park geweest, Plaza de Mayo, de dierentuin en hebben al veel straten van de wijk Palermo, waar ons appartement is, gezien. Zo zijn we er achter gekomen dat als je de weg vraagt iedereen antwoord in 'dat is zoveel 'cuadros' (blokken) lopen'. Alle straten en hoofdwegen lopen parallel en een blok is 100 meter, dus als men zegt het is 3 blokken dan weten we nu dus dat het dan 300 meter is.
Je komt hier de meest aparte dingen tegen. Als je midden in de stad verplaatsbare bomen ziet waar kinderen met stokken tegenaan slaan dan is dit heel normaal. Ook kom je geregeld Bob Marley tegen in de metro die een hele ingang blokkeert met zijn zeer geavanceerde keyboard. Het merendeel van de vrouwelijke bevolking hier draagt daarbij ook nog eens 30 centimeter dikke plateauzolen. Je krijgt hier bonnen bij de supermarkt die je 2 weken later pas kan gebruiken in dezelfde supermarkt. Dit alles zorgt voor een mooi schouwspel in deze altijd drukke en chaotische stad.
Ook zijn we al een aantal keer uiteten geweest en dat is echt niet duur en je krijgt goed eten! Om even een voorstelling te maken voor jullie; een biefstuk van zo'n 250 gram, frietjes erbij en te drinken voor mas o menos 7 euro per persoon. We zijn niet alleen maar uiteten geweest, we hebben ook al een aantal keer zelf gekookt. Dat is nog goedkoper, ligt er wel een beetje aan wat natuurlijk, want teryaki saus is hier ongeveer 6 euro. Daarentegen is 500 gram kip maar 2 euro.
Tom z'n geluk kon niet op toen we eindelijk mantequilla de mani in de winkel vonden. Dus Tom houdt het lekker Nederlands en eet als ontbijt boterham met pindakaas.
Nou we houden het weer voor gezien. Hasta la vista y un abrazo fuerte

• 31 Augustus 2014 - 17:38

Niek:

Jullie vermaken je goed zo te lezen. Hopelijk worden jullie inderdaad niet voor de gek gehouden. Laten we er in ieder geval van uit gaan dat het niet 't geval is.
    Veel succes met je eerste stagedag morgen.
    Liefs uit Berlijn!

• 31 Augustus 2014 - 22:08

Nico:

Buenos noches (aqui) quiredo Juliette i Tom,
    Gracias por tu mensaje di waarbenjijnu.
    Dice Tom Feijneoord futbolista estar stupido. 0-0

Escríbeme cuando tengas más información di tu prácticas.
    Saluda a Tom de mi parte
    Si, practico mucho con Duo Lingo Si, si, si. Claro!
    Cariños

tu padre

• 31 Augustus 2014 - 23:33

Ellien:

Leuk verhaal, Juliette.
    Fijn dat de eerste dagen goed verlopen zijn.
    Hopelijk kunnen jullie over een week of twee inderdaad in jullie appartement gaan wonen. Wel even de verwarming testen, he :).
    Succes met je eerste stagedag.

Groetjes, ook aan Tom,

Ellien.

• 01 September 2014 - 08:43

Katelijne:

leuk verhaal Juliette!, geniet ervan en flink posten zodat ik hier groen uitsla van jaloezie. Ik vind buenos aires zo leuk! groet, katelijne

• 02 September 2014 - 21:50

Charles:

Hoi jullie twee,

Fijn dat jullie het daar naar jullie zin hebben en voor Tom extra fijn dat hij de topclub uit Rotterdam kan volgen. De competitie is nu pas begonnen dus nog alle kansen voor ons:).
    Veel succes met de stage en Tom hoe staat het met jouw werkzaamheden??
    Ik hoor of lees het wel weer via App of verslag.

Heel veel groeten uit Munstergeleen!

Charles

• 04 September 2014 - 16:37

Robje:

Ik zie dat het allemaal goed gaat , veel plezier daar , groet uit moordrecht

• 07 September 2014 - 01:12

Eddy En Nelleke:

Ha reizigers, wat een lekker lang verhaal en wat fijn dat jullie straks vaste woonruimte hebben! Het ziet er in ieder geval comfortabel uit, zoiets als ons vakantiehuis op Texel. Al hebben we de indruk dat dat groter is:)maar veel ruimte heb je niet nodig met zijn tweeën.

Hoe is het op de stageplaats Juul, en heeft Tom al wat zicht op zijn bezigheden? B.A. Lijkt wel een hele bruisende stad te zijn hè?

Het is hier nu een uur geweest, tijd om te gaan slapen. Liefs van Texel.

P.s.zijn er ook honden daar(vraag van Pip)

• 15 September 2014 - 21:31

Charles: